Chamada para trabalhos sobre a pedagogia do letramento em inglês

09/08/2022 12:00

O Dr. Leonardo Veliz da University of New England, o Professor Miguel Farias, da Universidad de Santiago de Chile e a Dra. Michelle Picard da Murdoch University convidam acadêmicos a submeter abstracts com a temática “Reimagining literacies pedagogy in the 21st century: Theorising and enacting multiple literacies for English language learners”. O prazo de inscrição é 30 de setembro de 2022.

A convocatória busca trabalhos nas áreas de letramentos multimodais, multiletramentos, alfabetização crítica, alfabetização digital, alfabetização midiática, alfabetização visual ou ambiental no ensino e aprendizado da língua inglesa. Serão aceitos em especial propostas que venham do “Sul Global” que apurem como questões de desigualdade, línguas indígenas, injustiça social, multiculturalismo, plurilinguismo, gênero, religião e do chamado fosso digital são abordadas através de diversos letramentos.

Confira a seguir os tópicos recomendados:

➢ Multimodal/multiliteracies in the curriculum for EFL/ESL/EAL students
➢ Multiple literacies in the preparation of English language teachers
➢ Teacher educators’ use of and practice with multiple literacies
➢ Teacher educators’ ideological positioning towards multiple literacies
➢ Multiple literacies and the construction of teacher identity
➢ Combining cognitive and critical approaches to multiple literacies
➢ Historical and political implications in implementing multiple literacies
➢ ELT teachers’ experiences with multiple literacies in the classroom
➢ Use of multiple literacies for ‘home language’ maintenance
➢ Decolonial perspectives and the inclusion of multiple literacies
➢ Use of multiple literacies for translanguaging pedagogies
➢ Multiple literacies and CLIL
➢ Multiple literacies in plurilingual contexts
➢ Assessment of multiple literacies in ELT
➢ Social, cultural and pedagogical barriers and roadblocks to implementing
multiple literacies pedagogy and practice
➢ ELT Multiple literacies for/as social justice
➢ Teachers’ knowledge, skills or resource constraints to multiple literacies practice
➢ Developing ‘other’ literacies (civic literacy, cultural literacy, environmental
literacy, etc.) in ELT
➢ ELT, multiple literacies and indigenous communities
➢ ELT multiple literacies practice in socially disadvantaged contexts

Acesse este arquivo para verificar as normas de submissão e demais informações.

Tags: Pós-graduaçãoServidores